lördag 2 maj 2009

Trädgården




Idag vi jobbat i trädgården, det har varit skönt väder och ingen kall blåst. Jag har klippt gräsmattan, nästan hela och klippt rosorna och rensat ogräs m.m. Hängt upp flaskorna och den fina klockan som jag köpte i Skåne förra året. Så nu klingar och klongar det så fint. Birger har lagat flätningen kring hallonen så det blev väldigt bra och plockat bort maskrosor m.m.


Man tror inte att man skall orka med, det tar emot. Men när vi kommer igång så går det så himla bra och det är faktiskt riktigt roligt, det syns ju också att det blir en förändring. Det är ju inte roligt att bara gå och titta på ogräset t.ex.


Vi skall nog ta en trädgårdsdag i morgon också.